Historia Briggs & Stratton
Briggs & Stratton to firma z prawie
stuletnią tradycją. W 1908 roku z inicjatywy dwóch przyjaciół, STEPHENA
F. BRIGGSA i HAROLDA M. STRATTONA powstała amerykańska
Korporacja Briggs&Stratton, która dziś jest największym w świecie producentem
silników spalinowych benzynowych czterosuwowych chłodzonych powietrzem o mocy od
3,5 HP do 22 HP. Na początku swego istnienia firma Briggs&Stratton
była liczącym się na rynku producentem części samochodowych takich jak: zamki,
stacyjki, wyłączniki, układy zapłonowe. W 1919 roku firma B&S skonstruowała i
wypuściła na rynek „Motor Wheel”,
czyli koło napędzane silnikiem typ „P”, które stanowiło napęd dla rowerów i
innych lekkich konstrukcji samochodopodobnych. Od tego momentu firma B&S stawała
się największym światowym producentem małych benzynowych silników
stacjonarnych chłodzonych powietrzem. Pierwsze silniki znalazły zastosowanie
do napędu: pralek traktorów ogrodowych, kultywatorów, pomp i agregatów
prądotwórczych.W czasie II wojny światowej, firma B&S oprócz silników,
samochodowych zamków i układów zapłonowych produkowała na zamówienie rządowe
m.in. zapalniki do różnego rodzaju bomb lotniczych, specjalne wersje silników do
wojskowych agregatów prądotwórczych zasilających reflektory lotnicze i
radiostacje, elementy układów zapłonowych do samolotów. Po okresie II wojny
światowej firma B&S musiała dostosować swój potencjał produkcyjny do potrzeb
cywilów. Od 1948 roku produkcja firmy B&S skoncentrowała się na dwóch
kierunkach: silników spalinowych i samochodowych zamków oraz akcesoriów. W
grudniu 1952 roku produkcja silników przekroczyła liczbę 1 miliona sztuk. W
związku z ciągłym wzrostem zapotrzebowania na lekkie silniki do napędu kosiarek
trawnikowych, w 1953 roku wdrożono do produkcji silniki typu „Kool-BoreT”
wykonane z aluminium łącznie z gładzią cylindra (brak żeliwnej tulei cylindra),
co zrewolucjonizowało rynek sprzętu ogrodniczego. W 1954 roku 46% produkcji
stanowiły silniki aluminiowe, a począwszy od 1957 roku dominacja silników
aluminiowych w produkcji wzrosła do 80%. Od 1958 roku rozpoczęto produkcję
większości modeli silników w dwóch wersjach: „Kool-BoreT” (całkowicie
aluminiowe) i "Sleeve-Bore" (z żeliwną tuleją cylindra). Równolegle ze wzrostem
produkcji tanich i lekkich silników rozwijano sieć serwisową w oparciu o
Centralną Szkołę Serwisową firmy Briggs & Stratton. W 1960 roku na całym świecie
było ponad 12 000 Autoryzowanych Punktów Serwisowych firmy B&S. Dziś Briggs&Stratton
jest największym na świecie producentem małych silników stacjonarnych (ponad 11
mln szt), oraz z dużymi perspektywami dalszego rozwoju. Należy podkreślić, że
niemożliwe byłoby osiągnięcie tak wysokiej produkcji bez zaplecza serwisowego
stworzonego przez ponad 32 000 Autoryzowanych Punktów Serwisowych w 85 krajach.
Wraz z wejściem Polski do Unii Europejskiej, firma Briggs & Stratton zdecydowała
się otworzyć swoje przedstawicielstwo w Polsce, z obszarem działania obejmującym
także inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Jest to doskonały dowód na poważne
zaangażowanie firmy Briggs & Stratton w podbój „nowych” rynków europejskich.
Powołanie do życia Biura nie oznacza zakończenia współpracy z dotychczasowym
Centralnym Serwisem Dystrybucyjnym, firmą Chabin Service z Łodzi. Sieć serwisowa
oraz sprzedaż części nadal będzie organizowana poprzez tę firmę, a zakres
działania Biura (miedzy innymi organizowanie wszelkiego rodzaju konkursów dla
młodych techników, dla najlepszych Dealerów i Serwisantów, kontakt z mediami)
przyczyni się do spopularyzowania marki Briggs & Stratton Polsce.
Ciekawostki techniczne:
Briggs&Stratton to firma przodująca w wynalazczości oraz we wdrożeniach
najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, stosowanych w produkowanych
silnikach. Ambicją firmy Briggs&Stratton jest nie tylko produkowanie silników o
najwyższej możliwej sprawności i niezawodności, ale także przyjaznych dla
środowiska i dla osób, które na co dzień z nich korzystają. Dlatego też bardzo
często dowiadujemy się o kolejnych nowinkach technicznych, wprowadzanych do
silników używanych w urządzeniach służących ułatwianiu naszej codziennej
egzystencji. Między innymi od roku 1990 udało się w silnikach Briggs&Stratton aż
o 70% zmniejszyć emisję substancji szkodliwych dla środowiska oraz znacząco
zwiększyć udział materiałów z recyclingu do bieżącej produkcji, przy utrzymaniu
doskonałej jakości i trwałości gotowego produktu.
* Technologia czterosuwowa w przycinarce.
W ostatnim czasie regulacje co do emisji spalin wprowadzane przez agencje
rządowe stają się coraz surowsze. Głównie dwusuwowe silniki gazowe i olejowe
starego typu stały się ich celem. Jednakże, silnik czterosuwowy Fource™ oferuje
o wiele więcej korzyści: zmniejszone emisje spalin , łatwiejsze uruchamianie,
nie wymaga mieszania paliwa z olejem, większy zasięg mocy i opatentowany system
smarowania, który pozwala na obrót o 360 STOPNI. Silnik czterosuwowy Fource™
jest pierwszym projektem firmy Briggs&Stratton, który jest zaprojektowany
specjalnie do ręcznych przycinarek. Ponad 60 milionów amerykańskich gospodarstw
domowych polega na wiodącej na rynku światowym czterosuwowej technologii
niezawodnego zasilania przez Briggs&Stratton. Obecnie ta sama niezawodność jest
dostępna w małych, wysoko sprawnych silnikach zaprojektowanych specjalnie do
przycinarek lub w innych urządzeniach z zastosowaniem mikrosilników. POWERLINK™
Wyobraź sobie, że możesz zasilać twoja przycinarkę do żywopłotu z tą samą wygodą
jak kosiarkę do trawy lub traktorek. Firma Briggs&Stratton umożliwi Ci to dzięki
nowemu systemowi POWERLINK™, innowacyjnemu produktowi silnikowemu, który
dostarcza kosiarce - traktorkowi ponad 1.500 W mocy elektrycznej. POWERLINK™
przekształca elektryczność wytworzoną w silniku w stosowaną moc prądu zmiennego.
Stosuje nowoczesną technologię przemiennika mocy, która jest w stanie wytworzyć
1.000 W stałej mocy aż do poziomu maksymalnego 1,500 W. Dzięki systemowi
POWERLINK™ możesz używać różnych narzędzi i urządzeń elektrycznych z twojej
kosiarki - traktorka, która dostarczy ci mocy tam gdzie gniazdka są niedostępne.
Jeden silnik, jedna kosiarka, wiele zadań.
ODŚNIEŻARKI
Silniki do odśnieżarek. Firma Briggs&Stratton wróciła w 1999 r. na rynek
silników do odśnieżarek z nową serią Intek™ OHV (silników górnozaworowych).
Silniki OHV są bardziej wydajne jeśli chodzi o paliwo, mają czystsze spalanie,
są mniejsze i mają większa moc niż silniki z początku lat 80-tych.
READY START W KOSIARKACH
Przyjrzyjmy się powszechnie dostępnym w handlu kosiarkom spalinowym. Dotychczas,
bez względu na to, jakiego producenta silnik był w nich zastosowany, procedura
jego uruchomienia była w każdym przypadku następująca: po wlaniu oleju do miski
olejowej, bądź upewnieniu się, że olej jest w misce oraz napełnieniu zbiornika
paliwa benzyną, należało włączyć ssanie oraz ręcznie, za pomocą pompki primera,
dostarczyć do cylindra odpowiednią dawkę paliwa. Dopiero wówczas można było użyć
rozrusznika i uruchomić silnik. Taka procedura, choć niezbyt skomplikowana,
stwarza jednak możliwość popełnienia błędu, wymaga czasu i pewnego fizycznego
wysiłku.
Najnowsze rozwiązanie techniczne zastosowane w silnikach marki Briggs&Stratton
skutecznie upraszcza cały proces uruchomiania silnika. Dziś nawet będąc
posiadaczami niewielkiej, pchanej kosiarki spalinowej, wyposażonej w silnik
Briggs&Stratton możemy poczuć się jak kierowca samochodu. Dzięki zastosowaniu
systemu ReadyStart wystarczy pociągnąć za linkę rozrusznika i… rozpocząć
koszenie. Wszelkie pośrednie czynności, tzn. włączenie ssania i ręczne
pompowanie paliwa do cylindra zostały wyeliminowane. To aż 30% oszczędności
wysiłku fizycznego niezbędnego do uruchomienia kosiarki. Z całą pewnością takie
rozwiązanie techniczne przyczynia się do wzrostu satysfakcji użytkownika, czyni
koszenie trawy czynnością lżejszą i przyjemniejszą niż dotychczas.
Wdrożeniu rozwiązania ReadyStart towarzyszą jeszcze inne nowinki techniczne.
Otóż w obudowę filtra powietrza w silnikach typu QUANTUM wmontowano okienko
pozwalające określić aktualny stan zanieczyszczenia filtra i tym samym
ułatwiające podjęcie decyzji o jego wymianie. Obudowa ta zamykana i otwierana
jest za pomocą jednej śruby, dlatego jej demontaż nie wymaga już zestawu
narzędzi oraz większej siły fizycznej. Rozwiązanie to będzie rozszerzane na inne
typy silników. Jeśli dodamy jeszcze do tego możliwość zastosowania łącznie z
ReadyStart systemów: FreshStart - gwarantującego wysoką jakość paliwa w
zbiorniku przez okres nawet 6. miesięcy oraz Z-start, zmniejszającego o kolejne
30% ilość siły niezbędną do uruchomienia rozrusznika, to musimy przyznać, że
ilość innowacji wprowadzonych w najnowszych silnikach Briggs&Stratton jest
naprawdę imponująca.
Podsumowując: nowe
rozwiązania techniczne zastosowane w silnikach spalinowych marki Briggs&Stratton
to kolejny krok na drodze rozwoju elementów napędzających niewielkie urządzenia
powszechnie stosowane przez indywidualnych użytkowników. Pozwalają one firmie
Briggs&Stratton ugruntować pozycję światowego lidera wśród producentów silników
do urządzeń ogrodniczych, agregatów prądotwórczych i urządzeń przemysłowych. Są
także zapowiedzią kontynuowania prac badawczych, mających na celu dalsze
doskonalenie produktów oraz czynienie ich coraz bardziej przyjaznymi dla
użytkowników i środowiska naturalnego. Nasze silniki są cenione dzięki ich mocy,
zużyciu paliwa, niskim wibracjom i są najcichszymi silnikami w przemyśle,
wprowadzając w ten sposób nowe standardy dla konkurencji.
Briggs & Stratton Corporation z siedzibą w Miluwakee w stanie Wisconsin jest największym na świecie producentem silników spalinowych chłodzonych powietrzem. Firma o bogatej i zróżnicowanej historii nie osiągnęła sukcesu w sposób łatwy i bezpośredni. Przez ostatnich 95 lat Briggs & Stratton zajmował się bardzo różnorodnymi produktami: były wśród nich lodówki elektryczne, eliminatory baterii, automaty na monety do dystrybucji papieru toaletowego. Co ciekawe, 90 % obecnej sprzedaży stanowią różne warianty pierwszego produktu.
Poprzez wprowadzanie na rynek nowych produktów i innowacji oferujemy klientowi najnowocześniejszą technologię wymaganą w rywalizacji w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku. Aby utrzymać się na pierwszym miejscu, poszukiwanie nowych produktów musi być bezustanne. Nasi klienci oczekują i zasługują na najlepsze co mamy do zaoferowania.
Touch-N-Mow® jest to rozrusznik na przycisk do kosiarek do trawy, który nie wymaga baterii ani przewodów elektrycznych. Ten innowacyjny system powoduje, że uruchomienie kosiarki jest tak proste jak policzenie do trzech; zalej silnik i przekręć kluczyk, naciśnij i przytrzymaj przycisk i pociągnij uchwyt kontrolny.
Opatentowany produkt zatrzymuje silnik kiedy puścisz dźwignię i ładuje go do następnego włączenia. Touch-N-Mow® ma nowoczesną sprężynową konstrukcję mechaniczną, która nie tylko uruchamia silnik, ale szybko wyłącza jeśli puścisz dźwignię bezpieczeństwa. Ten wyjątkowy system używa inercji silnika do naładowania rozrusznika przed kolejnym użyciem. Nie wymaga wysiłku, jest łatwy i wygodny w użyciu.
Etek™ Brushless Motor System, który oferuje zwiększoną wydajność i trwałość, jednocześnie nie wymagając dużej konserwacji, w porównaniu z silnikami szczotkowymi zwykle stosowanymi w sprzęcie używanym przy konserwacji podłóg, pojazdach Golf-car i innych urządzeniach o napędzie elektrycznym. Dzięki zastosowaniu nowowprowadzonego bezszczotkowego typu silnika ze szczeliną osiową łącznie z programowalnym elektronicznym regulatorem silnika firma Briggs&Stratton stworzyła "system" silnikowy, który ma do zaoferowania zwiększoną moc, mniejszą głośność, łatwiejszą konserwację i dłuższe okresy funkcjonowania bez ładowania.
Dlaczego technologia czterosuwowa w przycinarce? W ostatnim czasie regulacje co do emisji spalin wprowadzane przez agencje rządowe stają się coraz surowsze. Głównie dwusuwowe silniki gazowe i olejowe starego typu stały się ich celem. Jednakże, silnik czterosuwowy Fource™ oferuje o wiele więcej korzyści: zmniejszone emisje spalin , łatwiejsze uruchamianie, nie wymaga mieszania paliwa z olejem, większy zasięg mocy i opatentowany system smarowania, który pozwala na obrót o 360?.
Silnik czterosuwowy Fource™ jest pierwszym projektem firmy Briggs&Stratton, który jest zaprojektowany specjalnie do ręcznych przycinarek. Ponad 60 milionów amerykańskich gospodarstw domowych polega na wiodącej na rynku światowym czterosuwowej technologii Briggs&Stratton niezawodnego zasilania. Obecnie ta sama niezawodność jest dostępna w małych wysoko sprawnych silnikach zaprojektowanych specjalnie do przycinarek lub w innych urządzeniach z zastosowaniem mikrosilników.
POWERLINK™ Wyobraź sobie, że możesz zasilać twoja przycinarkę do żywopłotu z tą samą wygodą jak kosiarkę do trawy - traktorek. Firma Briggs&Stratton umożliwi Ci to dzięki nowemu systemowi POWERLINK™, innowacyjnemu produktowi silnikowemu, który dostarcza kosiarce - traktorkowi ponad 1.500 W mocy elektrycznej.
POWERLINK™ przekształca elektryczność wytworzoną w silniku w stosowaną moc prądu zmiennego. Stosuje nowoczesną technologię przemiennika mocy, która jest w stanie wytworzyć 1.000 W stałej mocy aż do poziomu maksymalnego 1,500 W. Dzięki systemowi POWERLINK™ możesz używać różnych narzędzi i urządzeń elektrycznych z twojej kosiarki - traktorka, która dostarczy ci mocy tam gdzie gniazdka są niedostępne. Jeden silnik, jedna kosiarka, wiele zadań.
Silniki do odśnieżaczy. Firma Briggs&Stratton wróciła w 1999 r. na rynek silników do odśnieżarek z nową serią Intek™ OHV (silników górnozaworowych). Silniki OHV są bardziej wydajne jeśli chodzi o paliwo, mają czystsze spalanie, są mniejsze i mają większa moc niż silniki z początku lat 80-tych.
Nasze silniki są cenione dzięki ich mocy, zużyciu paliwa, niskim wibracjom i są najcichszymi silnikami w przemyśle, wprowadzając w ten sposób nowe standardy dla konkurencji.
|