Historia Briggs & Stratton

Briggs & Stratton to firma z prawie stuletnią tradycją. W 1908 roku z inicjatywy dwóch przyjaciół, STEPHENA F. BRIGGSA i HAROLDA M. STRATTONA powstała amerykańska Korporacja Briggs&Stratton, która dziś jest największym w świecie producentem silników spalinowych benzynowych czterosuwowych chłodzonych powietrzem o mocy od 3,5 HP do 22 HP. Na początku swego istnienia firma Briggs&Stratton była liczącym się na rynku producentem części samochodowych takich jak: zamki, stacyjki, wyłączniki, układy zapłonowe. W 1919 roku firma B&S skonstruowała i wypuściła na rynek „Motor Wheel”, czyli koło napędzane silnikiem typ „P”, które stanowiło napęd dla rowerów i innych lekkich konstrukcji samochodopodobnych. Od tego momentu firma B&S stawała się największym światowym producentem małych benzynowych silników stacjonarnych chłodzonych powietrzem. Pierwsze silniki znalazły zastosowanie do napędu: pralek traktorów ogrodowych, kultywatorów, pomp i agregatów prądotwórczych.W czasie II wojny światowej, firma B&S oprócz silników, samochodowych zamków i układów zapłonowych produkowała na zamówienie rządowe m.in. zapalniki do różnego rodzaju bomb lotniczych, specjalne wersje silników do wojskowych agregatów prądotwórczych zasilających reflektory lotnicze i radiostacje, elementy układów zapłonowych do samolotów. Po okresie II wojny światowej firma B&S musiała dostosować swój potencjał produkcyjny do potrzeb cywilów. Od 1948 roku produkcja firmy B&S skoncentrowała się na dwóch kierunkach: silników spalinowych i samochodowych zamków oraz akcesoriów. W grudniu 1952 roku produkcja silników przekroczyła liczbę 1 miliona sztuk. W związku z ciągłym wzrostem zapotrzebowania na lekkie silniki do napędu kosiarek trawnikowych, w 1953 roku wdrożono do produkcji silniki typu „Kool-BoreT” wykonane z aluminium łącznie z gładzią cylindra (brak żeliwnej tulei cylindra), co zrewolucjonizowało rynek sprzętu ogrodniczego. W 1954 roku 46% produkcji stanowiły silniki aluminiowe, a począwszy od 1957 roku dominacja silników aluminiowych w produkcji wzrosła do 80%. Od 1958 roku rozpoczęto produkcję większości modeli silników w dwóch wersjach: „Kool-BoreT” (całkowicie aluminiowe) i "Sleeve-Bore" (z żeliwną tuleją cylindra). Równolegle ze wzrostem produkcji tanich i lekkich silników rozwijano sieć serwisową w oparciu o Centralną Szkołę Serwisową firmy Briggs & Stratton. W 1960 roku na całym świecie było ponad 12 000 Autoryzowanych Punktów Serwisowych firmy B&S. Dziś Briggs&Stratton jest największym na świecie producentem małych silników stacjonarnych (ponad 11 mln szt), oraz z dużymi perspektywami dalszego rozwoju. Należy podkreślić, że niemożliwe byłoby osiągnięcie tak wysokiej produkcji bez zaplecza serwisowego stworzonego przez ponad 32 000 Autoryzowanych Punktów Serwisowych w 85 krajach.

Wraz z wejściem Polski do Unii Europejskiej, firma Briggs & Stratton zdecydowała się otworzyć swoje przedstawicielstwo w Polsce, z obszarem działania obejmującym także inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Jest to doskonały dowód na poważne zaangażowanie firmy Briggs & Stratton w podbój „nowych” rynków europejskich. Powołanie do życia Biura nie oznacza zakończenia współpracy z dotychczasowym Centralnym Serwisem Dystrybucyjnym, firmą Chabin Service z Łodzi. Sieć serwisowa oraz sprzedaż części nadal będzie organizowana poprzez tę firmę, a zakres działania Biura (miedzy innymi organizowanie wszelkiego rodzaju konkursów dla młodych techników, dla najlepszych Dealerów i Serwisantów, kontakt z mediami) przyczyni się do spopularyzowania marki Briggs & Stratton Polsce.


Ciekawostki techniczne:


Briggs&Stratton to firma przodująca w wynalazczości oraz we wdrożeniach najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, stosowanych w produkowanych silnikach. Ambicją firmy Briggs&Stratton jest nie tylko produkowanie silników o najwyższej możliwej sprawności i niezawodności, ale także przyjaznych dla środowiska i dla osób, które na co dzień z nich korzystają. Dlatego też bardzo często dowiadujemy się o kolejnych nowinkach technicznych, wprowadzanych do silników używanych w urządzeniach służących ułatwianiu naszej codziennej egzystencji. Między innymi od roku 1990 udało się w silnikach Briggs&Stratton aż o 70% zmniejszyć emisję substancji szkodliwych dla środowiska oraz znacząco zwiększyć udział materiałów z recyclingu do bieżącej produkcji, przy utrzymaniu doskonałej jakości i trwałości gotowego produktu.


*
Technologia czterosuwowa w przycinarce.


 W ostatnim czasie regulacje co do emisji spalin wprowadzane przez agencje rządowe stają się coraz surowsze. Głównie dwusuwowe silniki gazowe i olejowe starego typu stały się ich celem. Jednakże, silnik czterosuwowy Fource™ oferuje o wiele więcej korzyści: zmniejszone emisje spalin , łatwiejsze uruchamianie, nie wymaga mieszania paliwa z olejem, większy zasięg mocy i opatentowany system smarowania, który pozwala na obrót o 360 STOPNI. Silnik czterosuwowy Fource™ jest pierwszym projektem firmy Briggs&Stratton, który jest zaprojektowany specjalnie do ręcznych przycinarek. Ponad 60 milionów amerykańskich gospodarstw domowych polega na wiodącej na rynku światowym czterosuwowej technologii niezawodnego zasilania przez  Briggs&Stratton. Obecnie ta sama niezawodność jest dostępna w małych,  wysoko sprawnych silnikach zaprojektowanych specjalnie do przycinarek lub w innych urządzeniach z zastosowaniem mikrosilników. POWERLINK™ Wyobraź sobie, że możesz zasilać twoja przycinarkę do żywopłotu z tą samą wygodą jak kosiarkę do trawy lub traktorek. Firma Briggs&Stratton umożliwi Ci to dzięki nowemu systemowi POWERLINK™, innowacyjnemu produktowi silnikowemu, który dostarcza kosiarce - traktorkowi ponad 1.500 W mocy elektrycznej. POWERLINK™ przekształca elektryczność wytworzoną w silniku w stosowaną moc prądu zmiennego. Stosuje nowoczesną technologię przemiennika mocy, która jest w stanie wytworzyć 1.000 W stałej mocy aż do poziomu maksymalnego 1,500 W. Dzięki systemowi POWERLINK™ możesz używać różnych narzędzi i urządzeń elektrycznych z twojej kosiarki - traktorka, która dostarczy ci mocy tam gdzie gniazdka są niedostępne. Jeden silnik, jedna kosiarka, wiele zadań.


ODŚNIEŻARKI


Silniki do odśnieżarek. Firma Briggs&Stratton wróciła w 1999 r. na rynek silników do odśnieżarek z nową serią Intek™ OHV (silników górnozaworowych). Silniki OHV są bardziej wydajne jeśli chodzi o paliwo, mają czystsze spalanie, są mniejsze i mają większa moc niż silniki z początku lat 80-tych.


READY START W KOSIARKACH


Przyjrzyjmy się powszechnie dostępnym w handlu kosiarkom spalinowym. Dotychczas, bez względu na to, jakiego producenta silnik był w nich zastosowany, procedura jego uruchomienia była w każdym przypadku następująca: po wlaniu oleju do miski olejowej, bądź upewnieniu się, że olej jest w misce oraz napełnieniu zbiornika paliwa benzyną, należało włączyć ssanie oraz ręcznie, za pomocą pompki primera, dostarczyć do cylindra odpowiednią dawkę paliwa. Dopiero wówczas można było użyć rozrusznika i uruchomić silnik. Taka procedura, choć niezbyt skomplikowana, stwarza jednak możliwość popełnienia błędu, wymaga czasu i pewnego fizycznego wysiłku.

Najnowsze rozwiązanie techniczne zastosowane w silnikach marki Briggs&Stratton skutecznie upraszcza cały proces uruchomiania silnika. Dziś nawet będąc posiadaczami niewielkiej, pchanej kosiarki spalinowej, wyposażonej w silnik Briggs&Stratton możemy poczuć się jak kierowca samochodu. Dzięki zastosowaniu systemu ReadyStart wystarczy pociągnąć za linkę rozrusznika i… rozpocząć koszenie. Wszelkie pośrednie czynności, tzn. włączenie ssania i ręczne pompowanie paliwa do cylindra zostały wyeliminowane. To aż 30% oszczędności wysiłku fizycznego niezbędnego do uruchomienia kosiarki. Z całą pewnością takie rozwiązanie techniczne przyczynia się do wzrostu satysfakcji użytkownika, czyni koszenie trawy czynnością lżejszą i przyjemniejszą niż dotychczas.

Wdrożeniu rozwiązania ReadyStart towarzyszą jeszcze inne nowinki techniczne. Otóż w obudowę filtra powietrza w silnikach typu QUANTUM wmontowano okienko pozwalające określić aktualny stan zanieczyszczenia filtra i tym samym ułatwiające podjęcie decyzji o jego wymianie. Obudowa ta zamykana i otwierana jest za pomocą jednej śruby, dlatego jej demontaż nie wymaga już zestawu narzędzi oraz większej siły fizycznej. Rozwiązanie to będzie rozszerzane na inne typy silników. Jeśli dodamy jeszcze do tego możliwość zastosowania łącznie z ReadyStart systemów: FreshStart - gwarantującego wysoką jakość paliwa w zbiorniku przez okres nawet 6. miesięcy oraz Z-start, zmniejszającego o kolejne 30% ilość siły niezbędną do uruchomienia rozrusznika, to musimy przyznać, że ilość innowacji wprowadzonych w najnowszych silnikach Briggs&Stratton jest naprawdę imponująca.


Podsumowując:
nowe rozwiązania techniczne zastosowane w silnikach spalinowych marki Briggs&Stratton to kolejny krok na drodze rozwoju elementów napędzających niewielkie urządzenia powszechnie stosowane przez indywidualnych użytkowników. Pozwalają one firmie Briggs&Stratton ugruntować pozycję światowego lidera wśród producentów silników do urządzeń ogrodniczych, agregatów prądotwórczych i urządzeń przemysłowych. Są także zapowiedzią kontynuowania prac badawczych, mających na celu dalsze doskonalenie produktów oraz czynienie ich coraz bardziej przyjaznymi dla użytkowników i środowiska naturalnego. Nasze silniki są cenione dzięki ich mocy, zużyciu paliwa, niskim wibracjom i są najcichszymi silnikami w przemyśle, wprowadzając w ten sposób nowe standardy dla konkurencji.

Briggs & Stratton Corporation z siedzibą w Miluwakee w stanie Wisconsin jest największym na świecie producentem silników spalinowych chłodzonych powietrzem. Firma o bogatej i zróżnicowanej historii nie osiągnęła sukcesu w sposób łatwy i bezpośredni. Przez ostatnich 95 lat Briggs & Stratton zajmował się bardzo różnorodnymi produktami: były wśród nich lodówki elektryczne, eliminatory baterii, automaty na monety do dystrybucji papieru toaletowego. Co ciekawe, 90 % obecnej sprzedaży stanowią różne warianty pierwszego produktu. Poprzez wprowadzanie na rynek nowych produktów i innowacji oferujemy klientowi najnowocześniejszą technologię wymaganą w rywalizacji w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku. Aby utrzymać się na pierwszym miejscu, poszukiwanie nowych produktów musi być bezustanne. Nasi klienci oczekują i zasługują na najlepsze co mamy do zaoferowania.

Touch-N-Mow® jest to rozrusznik na przycisk do kosiarek do trawy, który nie wymaga baterii ani przewodów elektrycznych. Ten innowacyjny system powoduje, że uruchomienie kosiarki jest tak proste jak policzenie do trzech; zalej silnik i przekręć kluczyk, naciśnij i przytrzymaj przycisk i pociągnij uchwyt kontrolny. Opatentowany produkt zatrzymuje silnik kiedy puścisz dźwignię i ładuje go do następnego włączenia. Touch-N-Mow® ma nowoczesną sprężynową konstrukcję mechaniczną, która nie tylko uruchamia silnik, ale szybko wyłącza jeśli puścisz dźwignię bezpieczeństwa. Ten wyjątkowy system używa inercji silnika do naładowania rozrusznika przed kolejnym użyciem. Nie wymaga wysiłku, jest łatwy i wygodny w użyciu.

Etek™ Brushless Motor System, który oferuje zwiększoną wydajność i trwałość, jednocześnie nie wymagając dużej konserwacji, w porównaniu z silnikami szczotkowymi zwykle stosowanymi w sprzęcie używanym przy konserwacji podłóg, pojazdach Golf-car i innych urządzeniach o napędzie elektrycznym. Dzięki zastosowaniu nowowprowadzonego bezszczotkowego typu silnika ze szczeliną osiową łącznie z programowalnym elektronicznym regulatorem silnika firma Briggs&Stratton stworzyła "system" silnikowy, który ma do zaoferowania zwiększoną moc, mniejszą głośność, łatwiejszą konserwację i dłuższe okresy funkcjonowania bez ładowania.

Dlaczego technologia czterosuwowa w przycinarce? W ostatnim czasie regulacje co do emisji spalin wprowadzane przez agencje rządowe stają się coraz surowsze. Głównie dwusuwowe silniki gazowe i olejowe starego typu stały się ich celem. Jednakże, silnik czterosuwowy Fource™ oferuje o wiele więcej korzyści: zmniejszone emisje spalin , łatwiejsze uruchamianie, nie wymaga mieszania paliwa z olejem, większy zasięg mocy i opatentowany system smarowania, który pozwala na obrót o 360?.

Silnik czterosuwowy Fource™ jest pierwszym projektem firmy Briggs&Stratton, który jest zaprojektowany specjalnie do ręcznych przycinarek. Ponad 60 milionów amerykańskich gospodarstw domowych polega na wiodącej na rynku światowym czterosuwowej technologii Briggs&Stratton niezawodnego zasilania. Obecnie ta sama niezawodność jest dostępna w małych wysoko sprawnych silnikach zaprojektowanych specjalnie do przycinarek lub w innych urządzeniach z zastosowaniem mikrosilników.

POWERLINK™ Wyobraź sobie, że możesz zasilać twoja przycinarkę do żywopłotu z tą samą wygodą jak kosiarkę do trawy - traktorek. Firma Briggs&Stratton umożliwi Ci to dzięki nowemu systemowi POWERLINK™, innowacyjnemu produktowi silnikowemu, który dostarcza kosiarce - traktorkowi ponad 1.500 W mocy elektrycznej.

POWERLINK™ przekształca elektryczność wytworzoną w silniku w stosowaną moc prądu zmiennego. Stosuje nowoczesną technologię przemiennika mocy, która jest w stanie wytworzyć 1.000 W stałej mocy aż do poziomu maksymalnego 1,500 W. Dzięki systemowi POWERLINK™ możesz używać różnych narzędzi i urządzeń elektrycznych z twojej kosiarki - traktorka, która dostarczy ci mocy tam gdzie gniazdka są niedostępne. Jeden silnik, jedna kosiarka, wiele zadań.

Silniki do odśnieżaczy. Firma Briggs&Stratton wróciła w 1999 r. na rynek silników do odśnieżarek z nową serią Intek™ OHV (silników górnozaworowych). Silniki OHV są bardziej wydajne jeśli chodzi o paliwo, mają czystsze spalanie, są mniejsze i mają większa moc niż silniki z początku lat 80-tych.

Nasze silniki są cenione dzięki ich mocy, zużyciu paliwa, niskim wibracjom i są najcichszymi silnikami w przemyśle, wprowadzając w ten sposób nowe standardy dla konkurencji.


Jeśli posiadasz ciekawe informacje, które powinny znaleźć się w naszym serwisie
wyślij je na adres
e-mail: kontakt@ogrodywpolsce.pl

STRONA GŁÓWNA

Morena - Portale Internetowe © 2007 | projekt: tworzeniestron.com